Garderobe for men alweer 3 jaar in De Reigerhof

Als je iets doet wat je leuk vindt, dan vliegt de tijd spreekwoordelijk voorbij. Daar weten Rob Schurink en zijn team van Garderobe for men alles van. Deze week bestaan zij drie jaar en dat wordt gevierd met leuke acties voor de klanten. Het is tegelijkertijd een mooi moment om terug- en vooruit te kijken.

Toen Rob zijn winkel drie jaar geleden begon, had hij een duidelijke visie hoe die eruit moest komen te zien: een moderne herenmodewinkel met enerzijds een industriële uitstraling, maar ook een huiselijke sfeer. Daar is hij prima in geslaagd. Om het jubileum te vieren, zijn er voor de klanten 2 mooie acties. Zo ontvangen zij bij alle denim jeans en katoenen/casual broeken het tweede exemplaar voor de halve prijs. Voor de T-shirts en boxers van RJ-Bodywear geldt ook het 2e artikel voor de helft!

“Onze klantenkring is erg divers”, vertellen Rob en store-manager Maria enthousiast. “Het varieert van een jongeman die graag strak gekleed naar een sollicitatie gaat, tot een 80-plusser die op zoek is naar een maatpak voor een speciale gelegenheid.” Voor Rob en Maria, die verder bijgestaan worden door collega’s Jeannette en Cindy, is het elke keer weer iets magisch om klanten goed te kunnen helpen en te adviseren. We verkopen een belevening.

“Ons assortiment is niet leeftijdsgebonden, maar richt zich op alle mannen die er goed verzorgd en eigentijds uit willen zien”, legt Rob uit. “Van een mooie jeans of overhemd, een maatpak of casual sneakersuit tot kleding van gerecyclede materialen of kreukvrije stof.” Met merken zoals Vanguard, District Indigo, Roy Robson, Zuitable, Profuomo, A Fish Named Fred, John Miller, MAC Jeans, Alberto, Cavallaro en Tommy Hilfiger richt Garderobe for men zich op het hogere middensegment. “Het zijn bekende merken, die hun kwaliteit bewezen hebben”, aldus Rob.

De herenmodewinkel heeft in de afgelopen drie jaar een sterke groei doorgemaakt. “We merken dat we bij onze klanten een grote gunfactor hebben opgebouwd”, verklaart Rob het succes. “Soms lopen klanten al binnen met de opmerking: het zal op korte termijn misschien niet meer lukken, maar ik heb toch een specifieke wens. Dan gaan bij ons alle registers open. Wij denken vooral in kansen en mogelijkheden en zetten voor onze klanten graag een stapje extra. Omdat we samenwerken met leveranciers die – net als wij – snel kunnen schakelen en leveren, kunnen we onze klanten vaak op een aangename manier verrassen.”

Als voorbeeld noemen Rob en Maria een bruiloft in Italië met als thema ‘wedding in white’ waarvoor Garderobe for men maar liefst acht maatpakken mocht leveren voor jongens en mannen in de leeftijd van acht tot vijftig jaar. “We zijn meerdere keren bij deze mensen thuis geweest om de puntjes op de i te zetten.” Zo werden voor de jongste klanten zelfs de stropdassen op maat gemaakt. “Het is heel gaaf en bijzonder als je verschillende volwassenen en kids van hetzelfde type maatpak mag voorzien. Het totale plaatje moet gewoon kloppen. Met de maatpakken voor onze jongste klanten hebben we bovendien een nieuw marktsegment aan onze modewinkel toegevoegd. Zo blijven we ons als bedrijf ontwikkelen.”

Naast consumenten zien Rob en Maria ook steeds meer bedrijven als klant. Zo mochten zij recent het verkoopteam van Dekker, Zevenhuizen voor het 3e jaar in successie in het pak steken voor een grote beurs in Duitsland. Daar zijn we super trots op en dankbaar voor.

Toch hoeft het er niet altijd snel en flitsend uit te zien. “We hebben standaard ook pakken in het zwart in de collectie geschikt voor een kerkdienst of begrafenis.”

Maria is sinds juli officieel store-manager geworden. Een functie waar ze hard voor heeft gewerkt en maar wat trots op is. “Met deze benoeming sorteren we gelijk voor op de toekomst”, licht Rob toe. “Maria is volledig verantwoordelijk en gaat ook mee als we gaan inkopen en de nieuwe collectie bepalen; dit laatste doen we overigens als team, dus ook Jeannette en Cindy hebben hier een stem in. We zijn een goed duo samen.” Maria lacht als Rob zo enthousiast over haar spreekt. “Het is voor mij een hele mooie, maar tegelijkertijd ook een beetje spannende stap. Gelukkig doe ik het samen met Rob, dus het komt helemaal goed.”

Zo blijven Rob en Maria, samen met hun twee collega’s, hun modewinkel doorontwikkelen. “We kijken regelmatig of alles nog klopt. Of de merken nog bij ons passen, of er nieuwe merken bij moeten komen, of waar we afscheid van moeten nemen, en of we items tegenkomen die we aan ons assortiment kunnen toevoegen. Zo zetten we de spreekwoordelijke puntjes op de i.”

Sommige klanten zijn zo druk, dat de gewone winkeltijden niet toereikend zijn. Ook dan gaat het team van Garderobe for men net een stapje verder dan veel andere winkels. “Je kunt alleen, als stel of met een kleine groep een aparte afspraak maken om lekker privé te shoppen. Dat kan ook ’s avonds of in het weekend. “Ideaal als het u overdag een keer niet uitkomt, en wel zo relaxed”, besluiten Rob en Maria.

GardeRobe